Новини

«Нафтогаз» пояснив, що робити, якщо ви отримали платіжку з неправильними показаннями

ДК «Нафтогаз України» постачає газ для більш ніж 12,3 млн українських домогосподарств. Споживачам у квитанціях приходять нулі чи зовсім інші цифри, ніж на лічильнику. Зрозуміло, що це обурює уважних абонентів, котрі своєчасно передають показання приладів обліку, а потім перевіряють платежі за газ на відповідність поточних нарахувань та фактично спожитих обсягів за період. Але кому потрібно скаржитися у такому разі?
Звичайно, логічніше написати чи зателефонувати постачальнику газу, тобто «Нафтогазу». Але він навряд чи Вам допоможе, адже постачальник не отримує даних про фактично спожиті кубічні метри безпосередньо від домогосподарства. Розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється виключно на основі даних Оператора ГРМ (Облгазу), який відповідає за правильність приймання даних з обліку споживання. Постачальник відповідає за те, щоб ви отримували газ за фіксованою ціною – 7,96 грн. за кубометр.

Як відбувається облік споживаного газу?

Споживач щомісяця, з 1 по 5 число, передає показання лічильника своєму облгазу і той фіксує фактичне споживання за звітний період. Якщо споживач не передав показання лічильника до 5 числа, облгаз самостійно формує спожитий обсяг на основі «планового місячного обсягу споживання».
Наступний крок: облгаз передає дані спожитого обсягу Оператору ГТС. Постачальник подає запит щодо обсягів кожного домогосподарства до Оператора ГТС, який, у свою чергу, надає дані щодо надісланого запиту. Після цього постачальник нараховує суму для оплати. Тобто лише облгаз має доступ до даних від споживачів та розраховує обсяг спожитого газу, за яким постачальник здійснює розрахунок суми до оплати за постачання блакитного палива.
Як випливає з численних скарг українців, облгази просто ігнорують своєчасно передані показання лічильників. Або недобросовісно виконують покладені на нього чинним законодавством обов’язки та передають вашому постачальнику недостовірну інформацію про обсяги споживання.

Як виправити показання лічильника у платіжці?

  1. Найпростіше – звернутися до оператора ГРМ для виправлення інформації. Облгаз має скоригувати дані, а постачальник після цього перерахує суму для оплати.
  2. 2. Однак якщо це не допомогло і облгаз не реагує оперативно на ваші усні звернення, надішліть йому офіційну письмову претензію та вимогу надати роз’яснення, чому дані свідчення лічильника зафіксовані неправильно та звідки взялася зазначена у рахунках сума.
    3. Після цього зверніться також до НКРЕКП. Можна не лише подати скаргу про порушення з боку оператора ГРМ (облгазу), а й підкріпити її вимогою провести перевірку оператора щодо дотримання ліцензійних умов.

Джерело: ГазПравда

Метки: газ для населення газовий лічильник Нафтогаз облгази

Новое на сайте

  • Новини

Кислий сир – не вирок: ідеальна запіканка з «проблемного» продукту

Кислий сир – не привід викидати продукт. За допомогою простого трюку та доступних інгредієнтів можна…

06/07/2025 11:58
  • Новини

Пенсії як привілеї: чому кожен п’ятий українець отримує особливі виплати

В Україні майже кожен п'ятий пенсіонер отримує виплати за спеціальним законодавством. Але вже незабаром система…

06/07/2025 10:59
  • Новини

Новий урожай українських кавунів вже у продажу: чому дорого і що буде далі

Українські фермери розпочали збір кавунів, але поки що врожай продають за підвищеною ціною. Чому кавуни…

06/07/2025 09:54
  • Статті

Посилка з міною: як херсонець урятував себе від вірної смерті

Отримати повідомлення про посилку - буденність. Але в умовах війни це навіть може стати смертельною…

06/07/2025 08:59
  • Статті

Як повернути пенсію, якщо не пройшли ідентифікацію вчасно

Через прострочену ідентифікацію чи неактивний рахунок тисячі пенсіонерів-ВПО залишилися без виплат. Нова ухвала Кабміну дозволяє…

06/07/2025 07:47
  • Новини

Чи можна не працювати під час повітряної тривоги і отримувати зарплату

Чи має право роботодавець вимагати від працівника виконувати свою роботу під час повітряної тривоги?

06/07/2025 06:34