Новини

Перебої зі світлом: коли можна вимагати компенсації

Нові стандарти якості постачань електроенергії набрали чинності з 1 серпня 2021 року. У яких випадках і в якому розмірі можна отримати компенсацію за перебої зі світлом?

Якою буде сума компенсації?

До ухвалення постанови планові перерви у подачі електроенергії могли тривати не більше доби. Тепер вони не повинні перевищувати 12 годин. А час, відведений на плановий ремонт в зимовий період, скоротився до шести годин.

Для виконання великих планових робіт – реконструкції та заміни мереж – тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати доби, а в зимовий період – восьми годин.  

Якщо ці терміни порушено, побутовий споживач має право вимагати від обленерго компенсацію в розмірі 200 гривень, і ще 50 гривень за кожну наступну годину без електрики. Для споживачів-юридичних осіб компенсація становить 600 гривень. За відсутності електрики більше 24 годин поспіль сума компенсації збільшується з 200 до 300 гривень.

Відповідно до закону, регіональні енергокомпанії вправі проводити за рік 11 планових відключень. Допустима кількість аварійних перерв, що тривають понад годину, протягом 12 місяців становить:

  • не більше шести годин для міст і селищ міського типу;
  • не більше восьми годин для сільської місцевості.

Що повинен зробити споживач?

Споживачі, яким часто відключають електрику, можуть звернутися з претензією до обленерго. Для цього потрібно написати заяву про надання компенсації за недотримання гарантованої кількості перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців. Енергокомпанія зобов’язана відповісти абоненту, вказавши найменування лінії (трансформатора), до якої споживач підключений, кількість планових і аварійних відключень, кількість відключень не з вини обленерго, висновок про дотримання або недотримання стандарту якості надання послуги.

Якщо через стрибок напруги у споживача згоріли побутові прилади, НКРЕКП також радить звертатися по компенсацію до обленерго. А у разі відмови недобросовісного постачальника відшкодувати збитки слід поскаржитися на нього у Державну інспекцію з енергетичного нагляду.

Корисні телефони

З питання захисту своїх прав споживачі в першу чергу повинні звертатися до територіальних органів НКРЕКП або інспекцій з енергетичного нагляду. Дізнатися контакти цих організацій можна:

@ за телефоном інформаційно-довідкової служби Нацкомісії з регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (044) 204-70-72 (безкоштовно тільки для жителів Києва);

@ зателефонувавши на «гарячу лінію» Державної інспекції з енергетичного нагляду України (044) 204-79-27 (безкоштовно тільки для жителів Києва).

Метки: компенсація

Новое на сайте

  • Новини

50 000 гривень за народження дитини: в Україні посилюють підтримку сімей

Народження дитини в Україні наразі принесе більше фінансової підтримки. Верховна Рада ухвалила закон, який значно…

20/08/2025 18:54
  • Новини

Чи можна втратити пенсію за кордоном: що загрожує українцям, якщо не подали заяву до ПФУ

Деякі українські пенсіонери, котрі вимушено тимчасово живуть за кордоном, досі стикаються із загрозою припинення виплат.…

20/08/2025 17:54
  • Статті

Не дали виплату за поранення: що робити та куди звертатися

Поранення на війні ще не гарантія компенсації. Без потрібних довідок та точних формулювань у документах…

20/08/2025 16:21
  • Статті

Як зробити поїздку за кордон легкою та приємною

Довга дорога завжди викликає хвилювання. Особливо, якщо вона веде в іншу країну. Але сьогодні подорож…

20/08/2025 15:59
  • Новини

Цим квітам тісно не буває: які рослини полюбляють маленькі горщики

Фікус, сансевієрія чи монстера — не завжди потребують простору. Дізнайтесь, які квіти комфортно ростуть у…

20/08/2025 15:36
  • Новини

Брауні у чашці за 5 хвилин: ідеальний десерт без духовки

Цей брауні — справжній порятунок для тих, хто хоче чогось солодкого просто зараз. Не потрібні…

20/08/2025 15:06