Новини

Перебої зі світлом: коли можна вимагати компенсації

Нові стандарти якості постачань електроенергії набрали чинності з 1 серпня 2021 року. У яких випадках і в якому розмірі можна отримати компенсацію за перебої зі світлом?

Якою буде сума компенсації?

До ухвалення постанови планові перерви у подачі електроенергії могли тривати не більше доби. Тепер вони не повинні перевищувати 12 годин. А час, відведений на плановий ремонт в зимовий період, скоротився до шести годин.

Для виконання великих планових робіт – реконструкції та заміни мереж – тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати доби, а в зимовий період – восьми годин.  

Якщо ці терміни порушено, побутовий споживач має право вимагати від обленерго компенсацію в розмірі 200 гривень, і ще 50 гривень за кожну наступну годину без електрики. Для споживачів-юридичних осіб компенсація становить 600 гривень. За відсутності електрики більше 24 годин поспіль сума компенсації збільшується з 200 до 300 гривень.

Відповідно до закону, регіональні енергокомпанії вправі проводити за рік 11 планових відключень. Допустима кількість аварійних перерв, що тривають понад годину, протягом 12 місяців становить:

  • не більше шести годин для міст і селищ міського типу;
  • не більше восьми годин для сільської місцевості.

Що повинен зробити споживач?

Споживачі, яким часто відключають електрику, можуть звернутися з претензією до обленерго. Для цього потрібно написати заяву про надання компенсації за недотримання гарантованої кількості перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців. Енергокомпанія зобов’язана відповісти абоненту, вказавши найменування лінії (трансформатора), до якої споживач підключений, кількість планових і аварійних відключень, кількість відключень не з вини обленерго, висновок про дотримання або недотримання стандарту якості надання послуги.

Якщо через стрибок напруги у споживача згоріли побутові прилади, НКРЕКП також радить звертатися по компенсацію до обленерго. А у разі відмови недобросовісного постачальника відшкодувати збитки слід поскаржитися на нього у Державну інспекцію з енергетичного нагляду.

Корисні телефони

З питання захисту своїх прав споживачі в першу чергу повинні звертатися до територіальних органів НКРЕКП або інспекцій з енергетичного нагляду. Дізнатися контакти цих організацій можна:

@ за телефоном інформаційно-довідкової служби Нацкомісії з регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (044) 204-70-72 (безкоштовно тільки для жителів Києва);

@ зателефонувавши на «гарячу лінію» Державної інспекції з енергетичного нагляду України (044) 204-79-27 (безкоштовно тільки для жителів Києва).

Метки: компенсація

Новое на сайте

  • Новини

Кекси можуть бути не тільки солодкими: приготуйте ситні яєчні кекси із зеленню

Кекси - це не тільки звичний солодкий десерт. На основі яєць можна готувати дуже смачні,…

21/05/2025 18:19
  • Новини

“Дія” стає платною: які послуги і для кого коштуватимуть гроші вже з червня

З 1 червня у "Дії" з'являться платні функції: "Дія" починає монетизувати послуги

21/05/2025 17:40
  • Новини

В Україні почали перевіряти оголошення про роботу: хто постраждає

Фахівці перевіряють вакансії, розміщені роботодавцями та кадровими агентствами.

21/05/2025 16:25
  • Новини

Чому в’януть і жовтіють помідори – ось чим треба полити рослини

Розсада добре прижилася, але з настанням спеки, незважаючи на поливи, кущики починають в'янути, а листя…

21/05/2025 15:18
  • Новини

Кекс «П’ятихвилинка»: готуємо ідеальний десерт за мінімум часу

Порадуйте своїх рідних і гостей неймовірно ніжним десертом, який готується за лічені хвилини без особливих…

21/05/2025 14:35
  • Статті

5 речей, які ти не знала про історію жіночих кедів

За своє століття існування кеди перетворилися із суто функціонального спортивного взуття на культурний феномен, що…

21/05/2025 13:57