Новини

Перебої зі світлом: коли можна вимагати компенсації

Нові стандарти якості постачань електроенергії набрали чинності з 1 серпня 2021 року. У яких випадках і в якому розмірі можна отримати компенсацію за перебої зі світлом?

Якою буде сума компенсації?

До ухвалення постанови планові перерви у подачі електроенергії могли тривати не більше доби. Тепер вони не повинні перевищувати 12 годин. А час, відведений на плановий ремонт в зимовий період, скоротився до шести годин.

Для виконання великих планових робіт – реконструкції та заміни мереж – тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати доби, а в зимовий період – восьми годин.  

Якщо ці терміни порушено, побутовий споживач має право вимагати від обленерго компенсацію в розмірі 200 гривень, і ще 50 гривень за кожну наступну годину без електрики. Для споживачів-юридичних осіб компенсація становить 600 гривень. За відсутності електрики більше 24 годин поспіль сума компенсації збільшується з 200 до 300 гривень.

Відповідно до закону, регіональні енергокомпанії вправі проводити за рік 11 планових відключень. Допустима кількість аварійних перерв, що тривають понад годину, протягом 12 місяців становить:

  • не більше шести годин для міст і селищ міського типу;
  • не більше восьми годин для сільської місцевості.

Що повинен зробити споживач?

Споживачі, яким часто відключають електрику, можуть звернутися з претензією до обленерго. Для цього потрібно написати заяву про надання компенсації за недотримання гарантованої кількості перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців. Енергокомпанія зобов’язана відповісти абоненту, вказавши найменування лінії (трансформатора), до якої споживач підключений, кількість планових і аварійних відключень, кількість відключень не з вини обленерго, висновок про дотримання або недотримання стандарту якості надання послуги.

Якщо через стрибок напруги у споживача згоріли побутові прилади, НКРЕКП також радить звертатися по компенсацію до обленерго. А у разі відмови недобросовісного постачальника відшкодувати збитки слід поскаржитися на нього у Державну інспекцію з енергетичного нагляду.

Корисні телефони

З питання захисту своїх прав споживачі в першу чергу повинні звертатися до територіальних органів НКРЕКП або інспекцій з енергетичного нагляду. Дізнатися контакти цих організацій можна:

@ за телефоном інформаційно-довідкової служби Нацкомісії з регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (044) 204-70-72 (безкоштовно тільки для жителів Києва);

@ зателефонувавши на «гарячу лінію» Державної інспекції з енергетичного нагляду України (044) 204-79-27 (безкоштовно тільки для жителів Києва).

Метки: компенсація

Новое на сайте

  • Новини

Новий урожай українських кавунів вже у продажу: чому дорого і що буде далі

Українські фермери розпочали збір кавунів, але поки що врожай продають за підвищеною ціною. Чому кавуни…

06/07/2025 09:54
  • Статті

Посилка з міною: як херсонець урятував себе від вірної смерті

Отримати повідомлення про посилку - буденність. Але в умовах війни це навіть може стати смертельною…

06/07/2025 08:59
  • Статті

Як повернути пенсію, якщо не пройшли ідентифікацію вчасно

Через прострочену ідентифікацію чи неактивний рахунок тисячі пенсіонерів-ВПО залишилися без виплат. Нова ухвала Кабміну дозволяє…

06/07/2025 07:47
  • Новини

Чи можна не працювати під час повітряної тривоги і отримувати зарплату

Чи має право роботодавець вимагати від працівника виконувати свою роботу під час повітряної тривоги?

06/07/2025 06:34
  • Новини

Магнітні бурі на неділю, 6 липня – який вплив на здоров’я

Магнітні бурі впливають на здоров'я багатьох людей, і щоб добре підготуватися до складного періоду, потрібно…

05/07/2025 21:55
  • Новини

Обмін паспортів: кому потрібно терміново обновити документи

Деякі паспорти можуть втратити чинність – і ви залишитися без документа. Що саме стати причиною…

05/07/2025 21:03