Раніше ми писали, що в Україні можуть ввести штрафи за літню гуму взимку: скільки доведеться платити.
Уряд України знову повертається до ідеї будівництва платних доріг, які мають стати альтернативою існуючим трасам. Як заявив заступник міністра розвитку громад і територій Сергій Деркач, наразі розглядаються шість перспективних напрямків із високою інтенсивністю трафіку. Запровадити платні дороги в Україні зможуть щонайменше за 5 років.
“Питання платних доріг — це вимога ЄС. У нас є напрацьований законопроєкт щодо цього і зараз ми працюємо над його втіленням…Для того, аби зробити якісну дорогу, потрібно провести аналіз інтенсивності руху, зараз такий аналіз ведеться по 6 дорогам, щоб запустити механізм платних доріг. Говоримо з інвесторами, є домовленості з ЄІБ”, – сказав Деркач.
Дискусії щодо впровадження платних доріг тривають уже понад десятиліття, а їх поява є частиною зобов’язань України в рамках євроінтеграції. Ця тема особливо актуалізувалася після підписання Угоди про асоціацію з ЄС.
Де можуть з’явитися платні дороги
За попередніми даними, перші траси планують збудувати в таких областях: Київській, Львівській, Дніпропетровській, Полтавській та Одеській. Найперспективнішими напрямками вважають:
- Львів – Краковець із можливим продовженням до Бродів;
- Київ – Біла Церква (паралельно трасі Київ–Одеса);
- Київ – Житомир – Рівне;
- Бориспіль – Полтава;
- Харків – Дніпро – Запоріжжя;
- Херсон – Миколаїв;
- Львів – Мукачево.
Платні дороги будуть комерційними проєктами, збудованими на умовах концесії. Інвестори вкладатимуть кошти в будівництво, а потім отримуватимуть дохід за рахунок оплати за проїзд. Однак тарифи визначатиме уряд, а не приватний оператор.
Важливо, що платні дороги не замінять наявні безкоштовні траси – це вимога законодавства. Їх мета – створити сучасну, комфортну та швидку альтернативу.
Вас також можуть зацікавити новини: