Середа, 2 Жовтня, 2024
ГоловнаНовиниПенсіонери з недостатнім стажем отримуватимуть виплати: названо суму

Пенсіонери з недостатнім стажем отримуватимуть виплати: названо суму

Этот материал также доступен на русском языке
Які виплати передбачені для пенсіонерів, які не мають 15 років страхового стажу.

Щоб мати можливість оформити пенсію в Україні, потрібнонабути щонайменше 15 років страхового стажу. Однак, люди з меншою кількістю страхового стажу також мають право на державні виплати.

Раніше ми розповідали, які надбавки до пенсій призначені для пенсіонерів.

Який стаж потрібний для отримання пенсії

У 2024 році оформити пенсію можна за такої кількості страхового стажу:

  • у 60 років – не менше ніж 31 року страхового стажу;
  • у 63 роки – не менше ніж 21 року страхового стажу;
  • у 65 років – не менше ніж 15 років страхового стажу.

У рамках пенсійної реформи щороку до 2028 року вимоги до кількості страхового стажу підвищуватимуться на рік. У 2028 році для виходу на пенсію у 60 років потрібно буде мати не менше ніж 35 років страхового стажу, у 63 роки – не менше ніж 25 років страхового стажу, у 65 років – не менше ніж 15 років страхового стажу.

Скільки можна отримати за відсутності необхідного стажу

Якщо до 65 років людина не заробила бодай 15 років страхового стажу, оформити пенсію не вийде. Однак пенсіонер може оформити державну соціальну допомогу для осіб, які не мають права на пенсію.

Розмір таких виплат розраховується як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність (у 2024 році це 2361 гривня), та середньомісячним доходом сім’ї на одну особу за останні місяці. При цьому максимальна сума допомоги не повинна перевищувати 100% прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 3028 гривень, станом на 2024 рік.

Для оформлення такої допомоги пенсіонер повинен звернутися до органів соцзахисту за місцем проживання з відповідною заявою та таким пакетом документів:

  • декларацією про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням допомоги, за формою, затвердженою наказом Мінсоцполітики (у разі потреби);
  • копією рішення суду про визнання особи недієздатною (для недієздатної особи);
  • копією рішення про призначення опікуна (для недієздатної особи, якій призначено опікуна);
  • копією документа, що підтверджує повноваження представника закладу, який виконує функції опікуна над особою (для недієздатної особи, опікуна якої не призначено);
  • копією довідки про взяття на облік усередині переміщеної особи, посвідченням біженця або посвідченням особи, яка потребує додаткового захисту, видом на постійне проживання або виду на тимчасове проживання (за потреби);
  • копією довідки про реєстрацію місця проживання.

Заяву на виплати разом із пакетом документів потрібно подавати кожні шість місяців, проте на період воєнного часу така допомога продовжується автоматично, без звернення пенсіонера.

Вас також можуть зацікавити новини:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні