Інформацію надали співробітники ПФУ в Дніпропетровській області Олена Болжеларська, начальниця управління з обслуговування громадян, і Анжела Немеш, заступниця начальника управління з питань виплат.
Раніше ми писали, що деякі українці зможуть отримати нові субсидії.
– Ми подружжя, внутрішньо переміщені особи з Херсона, тимчасово зареєстровані в Ірпені Київської області.
Виїхати з Херсона змогли тільки після звільнення 10.12.2022 року. Пенсійний вік у чоловіка настав 16.03.2022 року, а у мене 27.08.2022 року. Подати заяву через інтернет ми не мали можливості. Як тільки запрацював у місті Пенсійний фонд ми подали заяву 09.12.2022 року. З цієї дати нам і нараховано пенсію. Після ухвалення закону № 2981 від 20.03.2023 року ми звернулися до Пенсійного фонду м. Ірпінь, щодо перерахунку пенсії та отримали відповідь від Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області: “Ви на обліку в Головному управлінні не перебуваєте і пенсію не отримуєте. Відповідно до підсистеми “Звернення”, Ви перебуваєте на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області. З питання, зазначеного Вами у зверненні, рекомендуємо звернутися до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області”. На наше запитання: “А як же тоді діє принцип екстериторіальності?” нам відповіді не надали. Будь ласка, підкажіть, які мають бути наші подальші дії?
– Вам дійсно необхідно звернутися до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області поштою або за телефонами “гарячих” ліній. Адреси органів Пенсійного фонду України в Херсонський області можливо переглянути за посиланням: www.pfu.gov.ua/ks/ Телефони “гарячих ліній (у т.ч. Viber, WhatsApp, Telegram)”:
- +38 067 296 06 67;
- +38 067 302 45 66;
- +38 099 415 56 76;
- +38 063 215 40 04;
- +38 066 714 87 64;
- +38 098 137 36 56;
- +38 098 133 15 19;
- +38 067 300 86 94;
- +38 093 507 52 44.
– Якщо проходити ідентифікацію через відеозв’язок пенсіонерам із ТОТ, який номер телефону треба вказувати -+ український чи російський? Зв’язку українського там немає з лютого 2022 року. І месенджери на українських номерах теж не працюють.
Вам необхідно звернутися або через вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/https://www.pfu.gov.ua/, вкладка: “Ідентифікація в режимі відеоконференцзв’язку”, або через Контакт-центр Пенсійного фонду України за телефонами:
- 0 800 503 753;
- 044 281 08 70;
- 044 281 08 71.
Месенджери на українських номерах не працюють тому що ви користуєтеся російським інтернетом все одно при підключенні. Тому або через інтернет при підключенні використовуйте VPN і виберіть там країну звідки ви з’єднуєтеся “Україна” або на жаль ніяк (прим. Сергій Чернявський)
– Мені автоматично продовжили субсидію. Але мені як ВПО треба було подати її заново. Вийшло дві заяви і є два рішення, а субсидії так і немає. Що робити?
– Для вирішення індивідуальних питань щодо пенсійного забезпечення, субсидій на житлово-комунальні послуги, пільг та виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням радимо телефонувати за номером “гарячої лінії” 0800-609-580. Також, актуальні номери “гарячих” телефонних ліній органів Пенсійного фонду України можна переглянути за посиланням: pfu.gov.ua у розділі “Контакти”.
– Якщо я зараз живу не в своєму місті, бо там небезпечно, маю статус ВПО, то де я можу оформити пенсію за віком?
– Органи Пенсійного фонду України застосовують принцип екстериторіальності. Подати заяву про призначення (перерахунок) пенсій можна в будь-який відділ обслуговування громадян (сервісний центр). Адреси сервісних центрів та номери “гарячих” телефонних ліній розміщені за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/ (у головному меню обрати вкладку “Контакти” → “Територіальні органи ПФУ”) або facebook.com/pfu.gov.ua. Також документи можна подати через вебпортал Пенсійного фонду України: https://portal.pfu.gov.ua/.
Підготував Сергій Чернявський
Як не заплутатися: кому треба змінити пенсійне посвідчення (відео)