Новини

Повірка лічильників води: хто має платити і що потрібно знати споживачеві, щоб не отримати штраф

Про подробиці проведення повірки розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно проходити перевірку. Так, Наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки. Враховуючи, що виробником встановлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше ніж 3 рази. Якщо лічильник експлуатується більше 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води?

І тут потрібно відштовхуватися від договору споживача з постачальником послуг. Якщо в ньому немає окремого пункту, який регулює оплату періодичної повірки лічильників, сплачує за неї той, хто є власником приладу обліку. А це може бути як споживач, так і водоканал, або взагалі керуюча компанія (наприклад, ОСББ).

Однак таке правило діє виключно у разі укладання індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів щодо водопостачання, повірка забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Повірка лічильника – термін

Споживача мають попередити про перевірку не пізніше ніж за місяць до дати проведення процедури. Якщо ж споживач сам попросив про повірку приладу обліку (наприклад, було встановлено новий лічильник або зламався старий), час її здійснення повинні повідомити протягом трьох днів.

Зазвичай перевірка лічильника передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії, визначаючи його придатність для подальшої експлуатації. Демонтаж лічильника відбувається лише у присутності споживача, що фіксується документально.

У разі демонтажу лічильника можуть встановити тимчасовий прилад обліку. Якщо цього не відбувається, за період відсутності приладу обліку за воду доведеться заплатити згідно з державними нормами споживання або за середнім показником споживання за останні 12 місяців (залежно від водоканалу).

Проте, деякі підприємства надають послугу перевірки лічильника без його демонтажу. Зазвичай, це коштує додаткових грошей, проте значно прискорює саму повірку.

Монтаж теж проводиться виключно в присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування та обов’язково оформляється відповідний акт (це робиться і у разі перевірки без демонтажу).

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей документ повинен містити дату повірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Метки: вода держпродспоживслужба лічильник

Новое на сайте

  • Новини

Візьміть банку кукурудзи та яблуко: найсмачніший салат за 5 хвилин – готуватимете кожні вихідні

Зазвичай на приготування салату потрібно витратити достатню кількість часу та фінансів. Але сьогодні пропонуємо вам…

17/05/2024 05:26
  • Домашній адвокат
  • Статті

У яких випадках потрібна допомога адвоката з аліментів?

Турбота про дитину — це, мабуть, один із найважливіших обов'язків батьків. Вони повинні опікуватися, навчати,…

16/05/2024 23:59
  • Новини

Ці стрижки ніколи не виходять із моди: з такою зачіскою ви завжди будете на висоті

Якщо ви бажаєте завжди мати актуальний вигляд, досить обрати одну з цих стрижок. Яким буде…

16/05/2024 23:31
  • Новини

Обов’язково зробіть це на грядках з помідорами – і врожай збільшите у рази: перевірено

Більшість сортів та гібридів томату сильно гілкуються і утворюють велику кількість бічних пагонів, які називають…

16/05/2024 22:57
  • Новини

Погода в Україні на п’ятницю, 17 травня

17 травня очікується погода без опадів в більшості областей України.

16/05/2024 22:11
  • Новини

Магнітні бурі на п’ятницю, 17 травня

Чи будуть геомагнітні хвилювання цього дня?

16/05/2024 21:28