Про це повідомила міністерка соціальної політики Марина Лазебна.
Ухвалене рішення серед іншого передбачає, що люди похилого віку та люди з інвалідністю під час воєнного стану зможуть отримати життєво необхідні соціальні послуги, у тому числі притулку або стаціонарний догляд, тільки за заявою, а відповідні рішення уповноважені органи або постачальники послуг прийматимуть протягом 1 доби .
«Нам було важливо під час воєнного стану забезпечити для всіх людей з інвалідністю та літніх людей, які цього потребують, можливість якнайшвидше отримати притулок та необхідний догляд, у тому числі, в стаціонарних умовах у будь-якому місці України, де вони знаходяться, незалежно від задекларованого місця проживання. Під час військових дій швидкість прийняття таких рішень часто питання життя і смерті в буквальному сенсі. Тому ми зробили так, щоб під час воєнного стану в крайньому випадку достатньо було однієї заяви, яку можна подати не тільки до уповноваженого органу, а й безпосередньо до постачальника послуг. І щоб із моменту його надання до отримання послуги проходило не більше доби, а не 10», – прокоментувала Марина Лазебна.
Так, відповідно до прийнятого рішення уряду під час військового чи надзвичайного стану людям з інвалідністю та літнім людям екстрено (кризово) можуть надаватися такі соціальні послуги:
- інформування, консультування, консультативний кризовий телефон,
- надання притулку, нічний притулок, короткострокове проживання;
- екстрене (кризове) втручання,
- представництво інтересів,
- підтримуюче проживання людей похилого віку та осіб з інвалідністю, бездомних осіб,
- соціальний супровід сімей або осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах,
- догляд на дому, догляд стаціонарний, денний догляд, денний догляд за дітьми з інвалідністю, паліативний догляд,
- соціально-психологічна реабілітація,
- натуральна допомога,
- переклад на жестову мову,
- транспортні послуги.
За відсутності необхідних документів для отримання достатньо одного документа:
- заяви від людини (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
- заяви від законного представника (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
- повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника).
Заяву про надання соціальних послуг можна подати у:
- уповноважений орган соцзахисту за місцем звернення, незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, яка потребує соціальної послуги,
- безпосередньо до постачальника соціальних послуг.
Рішення про надання послуг екстрено (кризово) приймається уповноваженим органом або надачем соціальних послуг невідкладно та протягом доби забезпечується їх надання.