Найкраще вкладення 2021 року – це машина, нехай навіть вона не їздить, а стоїть у гаражі.
Про це заявив Джим Б’янко, президент компанії з дослідження ринку в інтерв’ю CNBC. Він також пояснив причини подорожчання старих автомобілів.
«Ринок уживаних автомобілів постійно зростає, ціни зростають, на радість продавців, тоді як ті, кому доводиться купувати, явно незадоволені. Причини добре відомі – відсутність електронних компонентів призвела до скорочення виробництва нових автомобілів, що ускладнює їхню покупку», – сказав Б’янко.
Інвестиційний експерт зазначає, що лише за останні чотири місяці ціни на старі автомобілі зросли на 20%. Це зростання вище, ніж у індексу S&P, але також вище, ніж у біткойна.
Дані від 15 грудня показують, що ця тенденція збережеться і пік все ще навіть не видно.
Б’янко додав, що біткойн, найвідоміша криптовалюта, продовжує фіксувати злети та падіння, піднявшись із 29000 до 43000 доларів за останні шість місяців. Однак у разі старих автомобілів зростання відбулося не через спекуляції на фондовому ринку, а через реальну потребу ринку.
Дані Kelley Blue Book ринку США показують, що середня ціна на новий автомобіль у листопаді становила 46320 доларів, а ціна уживаного автомобіля – 27569 доларів, що на 27% більше, ніж за той же період минулого року.
«Те, що відбувається, має характеристики міхура, який лусне. Уживані автомобілі мають бути амортизованими активами. Отже, ця тенденція має закінчитися в якийсь момент, але до цього може статися ще серйозніше зростання, якщо криза чіпів не буде вирішена», – прогнозує Б’янко.
Б’янко припускає, що шок, пов’язаний із цінами на автомобілі, відображає більш серйозну проблему.
«Це саме те, чого вони [Федеральна резервна система] не хочуть бачити, тому що це ідея, що самопосилюється, про інфляцію», – зазначив він.
Источник: sud.ua