Ключові тези:
У застосунку «Резерв+» мене раптом записали військовозобов’язаним, хоча маю інвалідність уже десять років. Що робити, коли держава «не бачить» твоїх документів? Я пройшов цей шлях – і тепер ділюся порадами, як виправити ситуацію не виходячи з дому.
Є у мене друг, він без ніг. Художник. Вкрай смішний і саркастичний хлопець. Нещодавно пише: «Я в «Резерв+» зайшов, а там написано, що я військовозобов’язаний. Приємно. Хоч хтось вірить у мене». А через якийсь час він повідомляє: «Я вже в розшуку! Де вони шукають мене? Я тут. Вийти не можу, бо пандус до моєї парадної так і не приробили. З вікна усі довідки покажу. Культями, якщо треба, помахаю».
Я посміявся і думаю: дай зайду і я в «Резерв+». У мене інвалідність понад десять років. Безстрокова. Як інсульт був у 2013-му, так і отримую мінімальну пенсію.
Заходжу в «Резерв+», а там чорним по білому: «Придатний!» Тобто військовозобов’язаний. Однак я сказав собі: «Без істерики!» І на наступні три місяці я поринув у «пекло цифрової бюрократії». Нижче схема дій, яка допоможе вийти зі списку «ухилянтів» і коректно внести дані про інвалідність.
«Резерв+» – це державна комп’ютерна система, мобільна програма, в якій військовозобов’язані можуть оновити свої дані відповідно до вимог воєнного часу. Сервіс, який має замінити походи до ТЦК. А ходити до ТЦК – те ще задоволення. Особливо людині з інвалідністю. Здавалося б, ідея чудова, але, як з’ясовується, іноді система глючить.
Заходите ви до свого електронного кабінету. І тут – холодний душ. Або, як у мене, нервовий сміх. В особистому кабінеті ви бачите: «Військовозобов’язаний». А ви маєте інвалідність, отримуєте пенсію. Чому «Резерв+» показує, що ви «військовозобов’язаний», навіть якщо у вас інвалідність? Річ в тому, що програма бере відомості не з Пенсійного фонду безпосередньо, а з так званої ЄІССС (Єдиної інформаційної системи соціальної сфери). По-простому: величезного державного комп’ютера, де зберігаються всі соціальні дані (про пенсії, пільги, субсидії, інвалідність тощо).
Але працює цей комп’ютер неідеально: іноді дані підтягуються із запізненням, іноді не оновлюються місяцями. І виходить, що в Пенсійному фонді ви вважаєтеся людиною з інвалідністю, а в загальній базі досі проходите як «придатний».
Щоб виправити ситуацію, потрібно вручну оновити свої дані у «Резерв+» – завантажити фото довідки про інвалідність. Як це зробити?
1. В особистому кабінеті «Резерв+» є рядок «Подати запит на відстрочку» – натискаємо.
2. Відкривається форма-заявка. У ній вказуємо причину відстрочки – інвалідність.
3. До заявки додаємо підтвердний документ: посвідчення або довідку МСЕК. Завантажуємо його – телефон запропонує «Прикріпити файл» або «Зробити фото». Можна сфотографувати довідку з камери або прикріпити готове фото (скан).
4. Надсилаємо запит. Натискаємо «Підтвердити». Заявка йде у систему.
Що далі? У кабінеті з’явиться статус: «Запит подано». За кілька днів має прийти повідомлення: прийняли чи відхилили. Іноді система зависає і статус довго не змінюється. Тоді краще час від часу заходити і перевіряти.
«Резерв+» надсилає оповіщення: Ваш запит відхилили. Причина: не знайшли даних про інвалідність у Єдиній інформаційній системі соціальної сфери. Щоб внести свої дані, зверніться до найближчого офісу соціального захисту населення або Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Візьміть із собою паспорт або ID-картку і документ, що підтверджує інвалідність».
Реальна людина з інвалідністю є, документи є, пенсію і пільги ви отримуєте – але «електронний чиновник» пише: «не знайшли даних».
Я людина вперта. І не збираюся нікуди йти. Тим паче, був липень на дворі. Яєчню можна смажити на асфальті. Сиджу собі під вентилятором і ластами, як тюлень, обмахуюсь. Куди ж іти? Зрештою, «Резерв+» створений для того, щоб полегшити таким, як я, життя.
Дзвоню в Мінсоцполітики, кажу:
– У «Резерві+» не відображаються дані про безстрокову інвалідність. Надіслав їм запит, а мені відповіли, що запит відхилено. Причина – «не знайшли даних щодо інвалідності в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери».
Оператор:
– Вам потрібно особисто звернутися за місцем проживання (не за пропискою!) до найближчого управління соцзахисту. Взяти із собою усі оригінали документів. Там мають перевірити наявність даних і внести їх без помилок до бази. А якщо є помилки, вони повинні видалити і заново ввести, наприклад, посвідчення інваліда, і оновити за програмою. Потім протягом доби ця інформація підтягнеться до ЄІССС, а далі – автоматично – до «Резерву+».
Я (під вентилятором, ластами б’ю):
– А я можу в електронному вигляді це все зробити?
Оператор:
– Електронний кабінет зараз працює дещо некоректно. І все одно через цей кабінет працюють спеціалісти управління соцзахисту. Просто коли ви будете там, попросіть, щоб вони розгорнули монітор – і ви на власні очі побачите, що помилок немає. Лише так. Інакше ніяк не вийде. Послідовність лише така. Інакше у вас не вийде.
Я подивився у вікно і вирішив все ж таки взяти цей бастіон. Коли щось не працює, наприклад інтернет, ви телефонуєте до служби підтримки – і перше, що радять: «Перезавантажтеся!» Витягніть вилку роутера з розетки і зачекайте хвилинку.
Так я і зробив. Вилучив «Резерв+» і вирішив кілька днів почекати і наново встановити «Резерв+»*. І відстрочка нарешті відобразилася.
На підставі статті 23, частина 1, пункт 2 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»:
«Не підлягають призову на військову службу з мобілізації громадяни, визнані в установленому порядку особами з інвалідністю, або, за висновком військово-лікарської комісії, тимчасово непридатні до військової служби за станом здоров’я на строк від 6 до 12 місяців (з подальшим проходженням військово-лікарської комісії).
Я, втерши піт з чола, ділюся досвідом з вами. Треба буде заїхати до свого знайомого художника і все йому по поличках розкласти. А то так і буде «ухилянтом, що розшукується».
Шукаємо на смартфоні магазин застосунків:
Відкриваємо магазин. Угорі є рядок пошуку. Натискаємо на нього і пишемо: Резерв+.
Знаходимо застосунок. Там буде значок з логотипом «Резерв+».
Натискаємо «Встановити»:
Чекаємо, поки завантажиться. Телефон сам установить програму.
Шукаємо значок на екрані. Після встановлення з’явиться нова іконка «Резерв+». Тиснемо на неї.
Входимо через BankID. Це означає, що потрібно ввести дані свого банку (наприклад, «Приват24» або «Ощадбанк24»).
І тут програма може почати «чудити»: іноді підвисає банк або програма. Не панікуйте. Зачекайте 10-15 хвилин і спробуйте знову. Іноді допомагає перезавантажити телефон.
Читайте також:
За рік в Україні продукти харчування помітно подорожчали. Держстат зафіксував різке зростання цін на багато…
Клієнти ПриватБанку можуть зіткнутися з блокуванням карток та рахунків. Перевірте, чи потрібно пройти оновлення даних.
Український співак Павло Зібров з гумором розповів про «утиски» у власній родині. В одному з…
Пенсії в Україні зростають, але нерівномірно. Пенсійний фонд представив нові цифри станом на 1 жовтня…
Відпочинок на курортах Закарпаття — це не лише релакс та гарно проведений час. Річ у…
Держава гарантує матеріальну підтримку сім'ям загиблих військовослужбовців. Розмір виплат залежить від обставин смерті та може…