Глухий стукіт при наїзді коліс на нерівності дорожнього покриття часто вказує на зношування сайлентблоків – гумометалевих шарнірів, які з’єднують елементи підвіски з кузовом або рамою. Відсутність реакції на зношування гумового або поліуретанового прошарку шарнірного механізму обертається розбовтуванням важелів та стабілізаторів поперечної стійкості. В результаті швидше пошкоджуються деталі ходової і потрібний дорогий ремонт. Виправити ситуацію допомагає своєчасна заміна сайлентблоків, про необхідність якої сигналізує стукіт при наїзді на ями та перетині «лежачого поліцейського».
Звуки, які потребують негайної реакції
Гул під час руху часто вказує на зношування підшипників маточини або проблеми з колесами. Серед негативних наслідків — заклинювання механізмів та непередбачена зупинка на трасі. Інші важливі звукові сигнали:
- Скрип при гальмуванні. Означає пошкодження гальмівних колодок або потрапляння бруду до гальмівної системи. Відмова від адекватних заходів призводить до виходу з експлуатації гальмівних дисків.
- Металевий дзвін під капотом. Привертає увагу до проблем з ланцюгом ГРМ або елементами кріплення навісного обладнання.
- Стук у підвісці. Імовірні причини пов’язані з несправністю кульових опор, сайлентблоків, амортизаторів.
- Свист під капотом. Часто свідчить про послаблення ременя генератора або поломку роликів.
Якщо почули нетипові звуки під час їзди, здійснення поворотів, прискорення чи гальмування, краще виконати діагностику та з’ясувати причини.
Як навчитися слухати автомобіль
Щоб помічати знаки, які подає машина, краще періодично їздити у тиші без включення до салону радіо чи музики. Що потрібно робити:
- прислухайтеся до звуків, що виникають на різних швидкостях;
- зазначте, як змінюються шуми під час розгону, гальмування, виконання маневрів;
- порівняйте звукові сигнали в суху та вологу погоду.
Якщо помітили незвичайні шуми, гул, стукіт, краще переконатися у справній роботі механізмів.
Поширені міфи
Багато водіїв вважають безпечною ситуацію, коли стукіт спочатку з’являється, але потім самостійно зникає. Насправді несправність могла трансформуватися у важку форму. Інші помилки:
- «Старі машини завжди гримлять». Навіть автомобіль із давнім роком випуску має працювати без зайвих звуків.
- «Поскрипіло і пройде». Скрип сигналізує про зношування і нікуди не подінеться без втручання власника машини.
- «Можна зачекати до планового ТО». Багато дрібних поломок швидко стають великими.
Ігнорування тривожних звуків обходиться дорожче, ніж діагностика та ремонт. Машина не видає шумів без причини. Це підказки, які допомагають продовжити ресурс механізмів, зменшити витрати на ремонт та підвищити безпеку водіння.
*на правах реклами