Четвер, 31 Липня, 2025
ГоловнаСпоживачЩо таке вакуумний підсилювач гальм і як він працює

Що таке вакуумний підсилювач гальм і як він працює

Этот материал также доступен на русском языке
Вакуумний підсилювач - це механічний пристрій, який багаторазово збільшує силу натискання на педаль гальма за рахунок використання розрідження у колекторі впускного двигуна.

Правильно функціонуючий вакуумний підсилювач гальм дозволяє водію ефективно уповільнювати транспортний засіб навіть при екстреному гальмуванні, не прикладаючи надмірних зусиль до педалі. Вузол встановлюють між педаллю гальма та головним гальмівним циліндром, значно знижуючи фізичні зусилля водія при гальмуванні.

Основне призначення механізму – забезпечення комфортного та безпечного керування автомобілем у будь-яких дорожніх умовах. Без цього пристрою керування важкими машинами стає вкрай скрутним, особливо при частих зупинках у міському режимі руху.

Конструкція та принцип дії підсилювача

Пристрій побудований за принципом поділу робочих зон з різним тиском. Центральним елементом конструкції виступає металевий корпус, який гумова діафрагма поділяє на вакуумну та атмосферну камери.
Функціонування системи забезпечують взаємопов’язані компоненти:

  1. робочий шток із системою штовхачів;
  2. атмосферний та зворотний клапани;
  3. діафрагма з опорною тарілкою;
  4. поворотні пружини;
  5. фільтруючий елемент.

Робота компонента полягає в використанні різниці тисків. Пристрій підключається до колектора впускного двигуна через вакуумний шланг. Коли силовий агрегат працює, у колекторі створюється розрідження, яке передається до робочої камери підсилювача.

При натисканні на педаль гальма відкривається атмосферний клапан, повітря під атмосферним тиском надходить в одну з камер підсилювача. Різниця тиску між камерами створює додаткову силу, яка впливає на шток головного гальмівного циліндра.

Таким чином, невелике зусилля на педалі перетворюється на значний тиск у гальмівній системі. При відпусканні педалі атмосферний клапан закривається, тиск у камерах вирівнюється і пристрій повертається у вихідне положення.

Як вибрати обладнання

Правильний вибір компонента залежить від технічних характеристик автомобіля та вимог до гальмівної системи. Діаметр діафрагми визначає ефективність посилення – для легкових машин підходять моделі 200-280 мм, для вантажних до 350 мм.

При заміні підсилювача часто потрібне оновлення інших компонентів, тому разом з вакуумним підсилювачем гальм можна купити розподільник гальмівних сил https://webshop-ua.intercars.eu/zapchasti-ru/reguliator-tormoznykh-sil-661700

Матеріал корпусу впливає на термін служби – сталеві варіанти довговічніші за алюмінієві. Тип кріплення та розташування штуцерів повинні точно відповідати оригінальній конструкції. Якість ущільнювальних елементів від перевірених виробників гарантує надійну роботу та герметичність системи.


*на правах реклами

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні