Ключові тези:
- Формальний підхід до виплат виключив частину пенсіонерів – Людмила Малецька не отримала виплату, бо пенсію отримує через банк, а не через Укрпошту, незважаючи на виконані формальні вимоги.
- Заява виявилася поза термінами через бюрократичну тяганину – лист із заявою йшов надто довго: надійшов до Києва після завершення програми, і допомогу вже не могли видати.
- Система не адаптована до реальності життя людей похилого віку – відсутність смартфону та програми «Дія» не повинна залишати людей похилого віку підтримки, але насправді – саме так і відбувається.
Чому не всі отримали тисячу від Зеленського?
До редакції «На пенсії» надійшов лист від подружжя пенсіонерів Малецьких із Миколаївської області. 75-річний Олександр Малецький звернувся від імені своєї дружини Людмили.
У листі йдеться, що у лютому пенсіонерка Людмила Малецька подала заяву на отримання 1000 гривень «Зимової єПідтримки» через Укрпошту до Миколаївської дирекції Укрпошти. Копію цієї заяви направили місцевому пересувному відділенню. Хоча жінка отримує пенсію в банку, проте її вік понад 60 років, вона не має застосунку «Дія», тому що користується кнопковим телефоном. Відтак мала право на отримання допомоги через відділення Укрпошти. Але, як указано в листі, ні про нарахування грошей, ні про відмову з якоїсь причини жінку не повідомили.
Вона звернулася до керівництва Укрпошти вдруге. Отримала офіційну відповідь від Департаменту клієнтської підтримки АТ «Укрпошта», датовану 21 березня. В офіційному листі йшлося, що «За інформацією поштового відділення, ваша заява на отримання «Зимової єПідтримки» надіслана до відповідального підрозділу. На даний час заява знаходиться на розгляді. Після схвалення про виплату надійде відомість на ПВПЗ для виплати, про що ви будете поінформовані додатково».
Однак виплати жінка так і не отримала. Пенсіонери розраховували на обіцяні урядом кошти і чекали на їхнє нарахування.
Від імені редакції ми підготували звернення до Укрпошти, щоб прояснити ситуацію.
І ось, що нам пояснили:
«Зазначаємо, що Укрпошта отримувала сформовані органами соцзахисту населення списки отримувачів допомоги — виключно осіб, які отримують соціальні виплати або пенсії через установи Укрпошти. Оскільки громадянка Малецька Людмила отримує пенсію через банківську установу, її прізвище не було включене до зазначених списків, відповідно Укрпошта не мала підстав для здійснення виплати на її користь у межах цієї програми».
«Встановлено, що звернень від громадянки Малецької Людмили до контакт-центру Укрпошти не зареєстровано. З номера телефону, який вона зазначила у своїй заяві, звертався її чоловік Малецький Олександр. Крім того, заява для оформлення грошової допомоги не була подана у пересувному відділенні поштового зв’язку, а надіслана у вигляді простого листа до Миколаївської дирекції Укрпошти», – йдеться у відповіді Укрпошти.
У відомстві також пояснили, що відповідно до Статуту, Миколаївський регіон 28 лютого перенаправив заяву Малецької у київський офіс для реєстрації та подальшого розгляду. Лише 3 березня заяву отримала уповноважена особа Укрпошти.
Відомство визнає, що відповідь на це звернення було сформовано некоректно. Оскільки на той момент програма «Зимова єПідтримка» була завершена (вона діяла до 28.02.2025).
«Отже, дані заявника отримані пізніше встановленого терміну, що призвело до невиплати коштів. Нам щиро прикро, але, на жаль, від наших дій не залежала ця виплата, оскільки державна програма, в межах якої вона надавалася, вже була завершена станом на 03.03.2025. Приносимо щирі вибачення за завдані незручності, які виникли у процесі нашої співпраці», – йдеться у листі від Укрпошти.
Чи справді пенсіонерка направила заяву не за адресою і невчасно? Чи відбувся збій на якомусь етапі прийому заяви, або формування списків для виплати? Спрацював людський чинник, чи підвела система? Важко відповісти. Але результат невтішний: пенсіонерка, яка якраз і належить до тієї категорії, хто найбільше потребує державної підтримки, не змогла нею скористатися.
Читайте також: