До редакції звернулася 84-річна Віталія Кучеренко. Вона — внутрішньо переміщена особа з села Козацьке Херсонської області. У червні 2023 року через руйнування будинку переїхала до Одеси. Але, попри це, «Херсоноблгаз» і досі надсилає їй рахунки — борг нібито накопичився з 2022 року і вже становить дев’ять тисяч гривень. Пані Віталія запитує, що їй робити в такій ситуації.
На що має право споживач?
Закон «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що споживачі, які не користуються послугами, мають такі права:
- Якщо людина не користувалася комунальними послугами понад 30 днів, вона має право не платити за них. Але це потрібно документально підтвердити (наприклад, якщо в будинку ніхто не жив, а лічильників немає).
- Також передбачено можливість зменшення суми в платіжках у разі, якщо послуги не надавалися або були неякісними.
Що робити переселенцям?
1. Підготуйте довідку про фактичне проживання за іншою адресою. Її можна отримати:
- у ЦНАПі (якщо ви зареєстровані в одному місті, а живете в іншому);
- в органах місцевого самоврядування — на підставі акта, який підписують троє сусідів на новому місці проживання (якщо проживаєте без реєстрації).
2. Подайте заяву до комунального підприємства, яке продовжує нараховувати плату за послуги, якими не користуєтеся. У ній варто зазначити: «Прошу врахувати мою довідку щодо непроживання за адресою реєстрації та зробити перерахунок плати за комунальні послуги».
3. Вимагайте перерахунок — це ваше право, якщо ви не користувалися послугами або вони не надавалися.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: наразі Верховна Рада вже ухвалила в першому читанні законопроект, який передбачає скасування оплати за комуналку для людей, чиє житло було зруйноване або пошкоджене. Коли цей документ остаточно ухвалять, ми обов’язково про це напишемо.
Читайте також: