Вівторок, 13 Травня, 2025
ГоловнаСпоживачЗіпсований бенкет: чи можна повернути гроші, якщо все пішло не так

Зіпсований бенкет: чи можна повернути гроші, якщо все пішло не так

Этот материал также доступен на русском языке
Іноді трапляється прикра ситуація: ви заздалегідь замовили святкування — наприклад, весілля або ювілей — а отримали зовсім не те, на що розраховували.

Страви були несмачними або не відповідали погодженому меню, свято розпочалося із запізненням, або ж вам виставили додаткові рахунки за послуги, яких не було. Що робити, щоб захистити свої права?

Укладайте договір

Перед тим як планувати свято, обов’язково оформіть письмовий договір з підприємцем (ФОП) або компанією, яка надає послуги. У договорі слід чітко вказати:

  • дату й час проведення свята;
  • погоджене меню;
  • повну вартість послуг;
  • умови зміни ціни (якщо такі є);
  • розмір завдатку;
  • факт отримання коштів (з розпискою).

Вимагайте документи після надання послуг

Після святкування замовник має отримати:

  • акт виконаних робіт;
  • рахунок;
  • калькуляцію погодженого меню.

Ці документи стануть доказами, якщо доведеться вимагати компенсацію.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: ви маєте право запропонувати власний варіант договору або уважно ознайомитися з типовим договором закладу і внести свої пропозиції.

Попередньо ознайомтеся з меню

Перед укладанням угоди рекомендується скуштувати страви або хоча б порівняти їх склад у різних закладах. Наприклад, звична «котлета по-київськи» у кожному ресторані може бути різною. Це допоможе уникнути розчарування.

Що робити у разі отруєння?

Якщо під час святкування ви отруїлися їжею:

  • зверніться до поліції;
  • зберіть докази витрат на лікування (чеки на ліки, епікриз тощо);
  • ви маєте право вимагати відшкодування витрат на лікування та моральної шкоди.

Згідно з пунктом 5 частини 2 статті 14 Закону України «Про систему громадського здоров’я» (редакція від 18.12.2024), підприємці зобов’язані відшкодовувати шкоду, завдану здоров’ю внаслідок порушення санітарних норм.

Якщо компенсацію не виплачують

У разі відмови виконавця компенсувати збитки добровільно ви маєте право звернутися до суду. Якщо суд встановить, що послуги були неякісними або шкідливими, виконавець зобов’язаний:

  • повернути вам сплачені кошти;
  • відшкодувати збитки;
  • компенсувати порушення ваших прав.

Читайте  також:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні