Вівторок, 25 Березня, 2025
ГоловнаСпоживачПро знижки та цінники на торгових стендах: як «хитрують» в магазинах

Про знижки та цінники на торгових стендах: як «хитрують» в магазинах

Этот материал также доступен на русском языке
На жаль, в нашій країні механізм захисту прав споживачів тривалий і не дуже дієвий. Тому краще відразу не припуститися помилок, які спустошать кишені, ніж потім доводити свою правоту.

Не догледів – винен сам

Останнім часом супермаркети полюбляють викладати товар, який продаватиметься зі знижками, раніше. Наприклад, знижка буде дійсною з четверга, а товар є в торговельному залі вже з вівторка. Так буває з тістечками, ковбасами, соками, твердими сирами. Якщо людина не прочитала, що написано на етикетці, на касі з неї візьмуть повну вартість обраного товару.

Стара, але досить дієва форма обдурювання покупців полягає в тому, що цінник на товар зі знижкою ставлять не під ним, а під іншим, що не бере участі в акції. Наприклад, під ковбасою з тією ж назвою, що бере участь в акції, але іншого виробника. Найчастіше інформація набрана малесеньким шрифтом і покупець, який не звернув увагу на те, який саме товар (назва, виробник) можна придбати зі знижкою, впійманий на гачок обману.

Інколи до акції додають товари, на яких можна побачити, що під стікером є інший. Якщо зняти верхній, частіше за все, на нижньому стікері буде вказана дата, що свідчить про прострочений термін придатності. Тому купувати товари, де ви помітили переклеєні або наклеєні один на одного стікери, краще не слід. Скоріш за все, так роблять спробу реалізувати вам прострочений товар.

Ще одна хитрість полягає в тому, що в супермаркеті просто «переплутали» стікери. Мова йде про те, що на літровій пляшці з кефіром може бути наклеєний стікер про 30%-ву знижку на таку ж за обʼємом пляшку топленого молока. Оскільки топлене молоко значно дорожче за кефір, навіть знижка призведе до більшої витрати вами грошей.

Ця хитрість дуже поширена при знижках на ковбасу, йогурти (на дешевшому опиняється стікер на знижку на значно дорожчий), на вершкове масло, сметану, тверді сири.

Зважаючи на те, що спроб надурити покупців кожного дня більшає, треба дуже уважно вивчати текст на стікерах. І як доводить досвід, чудово в цьому допомагає маленька лупа (збільшувальне скло). Купити її легко, коштує недорого, багато місця в кошику не займає, а от боротися з хитрощами працівників супермаркетів дозволяє досить ефективно.

Уважно переглядайте чек

Після того, як ви розрахувалися на касі, не поспішайте покидати магазин. Уважно передивіться, що є у вашому чеку. Дуже часто можна побачити, що товар за акційною ціною вам порахували за повною вартістю. Зазвичай касири говорять, що термін акції вже минув. Не зважайте на це і відразу звертайтеся до адміністратора, який або запропонує вам повернути гроші за цей товар повністю, або запропонує повернути різницю між повною і акційною цінами. Швидкість повернення коштів свідчить про те, що всі добре розуміють, що відбувається насправді.

Дуже розповсюджене шахрайство з кількістю придбаного товару. Літні люди в період акцій часто купують декілька пакетиків корму для котів. Касири пробивають більшу кількість пакетиків в надії, що покупець цього не помітить. Аналогічні випадки бувають, коли за акцією можна купити декілька пакетів крупи, борошна, цукру або пляшок соняшникової олії. Розрахунок на те, що товару багато, він важкий і людина не встигне зрозуміти, що її обрахували.

У таких випадках навіть до адміністратора не доводиться звертатися – касири швидко повертають взяті у покупця зайві гроші.

Ще раз підкреслюємо, що перевірити текст чеку і знайти невідповідності краще, коли ви ще не вийшли з супермаркету.

Не нехтуйте перевірками

В більшості сучасних супермаркетів є інформаційні табло, де за штрих-кодом можна визначити ціну товару. Це теж не завадить щодо товарів зі знижками. Тоді ви вже точно знатимете, за якою саме ціною будете купувати той чи інший товар і зможете це перевірити в чеку.

Вас також можуть зацікавити новини:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні