Як з‘ясувати, чи є борг?
Вам необхідно звернутися до того підприємства, яке надає вам послуги з енергопостачання, з наявними квитанціями, провести звірки оплати.
Якщо ж все таки буде виявлено заборгованість, вам можуть запропонувати її реструктуризацію (оплатити частинами). Але ви повинні знати, за який період виник борг і яким чином вам пропонують його погашати. Та в будь-якому разі ви це можете з’ясувати, надавши документи і номер особистого рахунку.
На яких підставах можуть залишити без світла?
Згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії*, про припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживача оператор системи має попередити не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення.
Залишити без світла можуть у разі:
- відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
- недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача;
-
заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії;
-
невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
- закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
- порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорони електричних мереж**;
- створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму.
Крім того, електропостачальник має попередити споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:
- заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
- недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
- несплати коригуючого платіжного документа у тридцятиденний строк, у разі споживання побутовим споживачем електричної енергії на непобутові потреби.
Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача або:
-
третій робочий день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом);
-
третій робочий день з дня відправки повідомлення на електронну адресу споживача (у разі направлення попередження електронною поштою).
Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором і період, за який ця заборгованість виникла.
У разі усунення споживачем в установлений строк порушень (до дня відключення) постачання електричної енергії споживачу не припиняється.
***
Як бачимо, вас повинні були завчасно попередити про відключення електричної енергії та вказати підстави, через які виникла така ситуація. Якщо цього не було, ви можете скаржитися на представників енергопідприємства.
*Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018.
**Правила охорони електричних мереж, затверджені постановою Кабміну № 209 від 04 березня 1997 року.
Раніше ми писали про відключення світла за борги: у Кабміні ухвалили важливе рішення, що стосується багатьох українців.