Україна може пишатися тим, що одна зі столиць гумору – це Одеса, і Гуморіна стала візитною карткою міста у квітневі дні, частиною одеського «міфу», набула всеукраїнської популярності та масштабу. На веселий карнавал та святкові гуляння приїжджали поїздами, замовними автобусами туристи з усієї України.
А як бути з Гуморіною під час війни?
Одеську Гуморину неможливо уявити без міжнародного фестивалю клоунів і мімів «Комедіада». По суті, він став найяскравішою і найдотепнішою частиною першоквітневого карнавалу. І «Комедіада» фактично стала головною подією Гуморини.
На фестиваль приїжджали клоуни і міми з 25 країн світу. У складі журі були продюсери цирку дю Солей, син Чарлі Чапліна.
Прославилася «Комедіада» не тільки гомерично смішними віртуозними виставами в Будинку клоунів. Щороку 1 квітня артисти театру «Маски-шоу» влаштовували на одеських вулицях пустотливі ходи. А у фіналі — гала-виставу, глядачі якої заповнювали всю площу перед відкритою сценою.
“У кожної людини, напевно, Гуморина своя — в серці, в голові, — каже директор театру «Маски-шоу» народний артист України Борис Барський. — Одеса — це батьківщина гумору, і ми не можемо без Гуморини. 1 квітня «Маски» виходили в місто навіть під час карантину: ходили Дерибасівською, «обнімашки» робили з усіма. Обов’язково вийдемо і цього року.
Під час війни Гуморина недоречна, переконаний історик, директор громадської організації «Суспільство та історична спадщина» Олександр Бабич.
По-перше, як будь-яке гарне свято, вона коштуватиме недешево. А в міста сьогодні є більш актуальні витрати: починаючи від турнікетів і аптечок військовим — закінчуючи безпілотниками і реабілітацією поранених.
Але після війни Гуморина має відродитися. “В контексті збереження міського міфу, іміджу Одеси — це комерційно перспективно, — вважає Олександр Бабич. — Гуморина має вже достатню історію. Тому не треба вигадувати на порожньому місці, що Одеса — місто сміху і гумору. Водночас фестиваль, безумовно, має бути не таким, як раніше”.
Після війни, вважає історик, є сенс розвивати в Одесі фестивальний рух. Звісно, це потребуватиме бюджетних грошей, додаткових вливань спонсорів, взаємодії з готельєрами. Але результат буде вартий витрачених зусиль і коштів. І тоді люди приїжджатимуть у наше місто не просто до моря, а й для того, щоб узяти участь у фестивальних подіях. Актори, режисери, художники, блогери, гості фестивалів привезуть до Одеси гроші. Тобто — не куплять дві пляшки пива, а залишать тисячі в наших ресторанах і готелях і принесуть місту дохід.
«Одеса — місто гумору» — це бренд, що відбувся. І Гуморина не померла, вона просто завмерла на час війни. А після перемоги — вперед, роби!
Нерідко листя салату на городі після його збору гірчить на смак. Щоб уникнути цього, слід…
Ось уже кілька років інтерес до індустрії смартфонів поступово знижується. Чим збираються стимулювати продажі і…
Учасниця 12 сезону кулінарного шоу МастерШеф Мирослава Пекарюк поділилася цікавим рецептом крабового рулету. Його можна…
Українські захисники роблять усе можливе для утримання оборонних рубежів і позицій, завдають окупантам відчутних втрат,…
З моменту введення воєнного стану в Україні пеня за борги за комунальні послуги була заборонена.…
З похолоданням українці стали активніше вмикати обігрівальні прилади, що стало причиною дефіциту в енергосистемі попри…