Це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку і повідомляють, що з вашого рахунку (картки) намагаються зняти кошти. У таких розмовах вони можуть запевняти, що сторонні особи отримали доступ до вашого рахунку і от-от привласнять ваші кошти. В таких умовах людина починає нервувати, у неї відключається критичне мислення і вона стає більш схильною до розголошення секретних даних про свої картки та рахунки.
Припиніть розмову, якщо:
Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів або будь-якої іншої установи ніколи не попросять вас виконати подібні дії.
Якщо телефонує, так би мовити, працівник банку, скажіть, що ви зараз самостійно перетелефонуєте на офіційний номер банку, зазначений на звороті вашої платіжної картки. Шахраї розмову, скоріше за все, не продовжуватимуть, а в банку не підтвердять загрозу вашому рахунку.
Шахраї розсилають смс-повідомлення про виклик до суду від адресата «SUDpovistka». Наприклад, ви можете отримати електронний лист, схожий на лист із банку, з проханням підтвердити номер банківського рахунку. Такі повідомлення містять скорочене посилання на шахрайський сайт. Цей сайт імітує сторінку входу до системи «Електронний суд», де користувачеві пропонують авторизуватися за допомогою месенджера в «Телеграмі», а саме ввести номер телефону та код, який буде надіслано в «Телеграм». Після введення цієї інформації вона автоматично стає відома шахраям, внаслідок цього аферистам вдається отримати доступ до месенджера користувача.
Коли шахраї отримують доступ до акаунтів (в «Вайбері», «Фейсбуці», «Телеграмі»), вони змінюють ваші паролі, далі від вашого імені розсилають вашим знайомим повідомлення з проханням позичити гроші.
Не кваптеся переходити за посиланнями, навіть якщо вони надійшли в листі від знайомого. Пам’ятайте, шахраї могли отримати доступ до його сторінки в соцмережі. Спершу зателефонуйте йому та запитайте, чи справді це посилання від нього.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті вашої картки. Заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону 0 (800) 505-170.
Підготовлено за даними проекту департаменту кіберполіції «ШахрайГудбай»
Клієнти “Ощадбанку” скаржаться на блокування пенсійних карток. У фінустанові розкрили ключові причини таких випадків і…
“Київстар” піднімає ціни. Що зміниться для абонентів 60+ у наступному місяці?
Корупційний скандал навколо “Енергоатому” привів до політичної кризи в Україні. Депутати владної коаліції вимагають повного…
Червона нитка давно стала популярним аксесуаром, який носять на зап’ясті діти й дорослі. Комусь вона…
Проїзд безплатно чи за тарифом? Як зміняться “транспортні” пільги для літніх людей в наступному місяці?
66-річний Степан Гіга на піку популярності скасовує концерти. Попри те, що його пісні вірусно розлітаються…