Статті

Чому такі високі ціни на ремонт побутової техніки: як не втратити гроші

До редакції звернувся Микола Чуркін з Одеси, який повідомив, що здав у ремонт пилосос, а ціна – 650 гривень. Він вважає цю вартість завищеною.

Оформляйте договір і вимагайте чек

Наразі діє «Інструкція щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури» (далі – Інструкція), редакція від 27.08.2000 року, де зазначено таке.

  • Замовлення оформлюється договором (квитанцією).
  • Під час приймання замовлення визначаються ознаки виробу, його оцінна вартість, які узгоджуються з замовником і позначаються у договорі (квитанції), що підтверджується підписом замовника.
  • У присутності замовника під час приймання замовлення визначається перелік несправностей, які мають зовнішні прояви. Остаточний перелік складових частин, необхідних для виконання замовлення, встановлюється у процесі виконання ремонту і узгоджується з замовником.
  • Вартість прийнятих у ремонт виробів встановлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів з урахуванням терміну експлуатації і зазначається у договорі (квитанції).
  • Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення).
  • При розрахунках замовнику видається касовий чек.

Цих умов повинен був дотримуватися той, хто надавав вам послуги з ремонту пилососу. І ви, здаючи побутовий прилад, погоджувалися з цінами, знали про них.

Перевірка і гарантії є обов’язковими

Крім того, відповідно до Інструкції, зазначеної вище, відремонтовані вироби видаються замовнику після перевірки у його присутності працездатності виробу в обсязі замовлення. Вироби видаються з пломбою виконавця, якщо це передбачено нормативною документацією.

Замовлення має видаватися замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата його видачі. У разі заміни під час ремонту складових частин, які мають гарантійні зобов’язання їхнього виробника, замовникові видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.

Під час видавання замовлення всі замінені складові частини мають бути повернуті.

Таким чином, ви повинні були при отриманні пилососу бачити, що він працює, і які саме деталі були замінені згідно з актом виконаних робіт.

Якщо пилосос працює неякісно, знову ламається і після ремонту у вас є скарги, можете вимагати повернення вам коштів, скаржитися до відділу захисту прав споживачів за місцем проживання. Або на «гарячу лінію» кол-центру «Держпродспоживслужби»: (050) 230-04-28.

Вікторія Гусакова, позаштатний юрист

Новое на сайте

  • Новини

Мобілізація в ЗСУ після 60: які бонуси та пільги отримують добровольці

В Україні чоловіки віком від 60 років, за дотримання певних умов, можуть підписати контракт із…

06/10/2025 14:15
  • Новини

Пенсія у зв’язку з втратою годувальника: на які виплати може розраховувати сім’я військового

Виплати для родин померлих військових. Коли від зарплати військовослужбовця нараховують 70%, а коли лише 30%?

06/10/2025 13:55
  • Новини

В Україні змістилася зима: чого очікувати аграріям і звичайним громадянам

За аналізом синоптиків, тривалість зимового періоду в Україні скорочується. Чим це загрожує.

06/10/2025 13:34
  • Новини

Ціни на землю в Україні перерахували: скільки тепер коштує гектар

Ціни на землю в Україні змінилися. Де і скільки доведеться заплатити за гектар.

06/10/2025 12:44
  • Новини

Українцям повернуть недоплачені пенсії: хто отримає виплати

Уряд визнав, що через попередні розрахункові помилки пенсіонери недоотримали значні суми. Кому виплатять компенсації.

06/10/2025 11:22
  • Новини

Пенсіонерам готують підвищення виплат: хто та скільки отримає (відео)

Кабмін затвердив законопроєкт про державний бюджет на 2026 рік. Документ передбачає підвищення соціальних стандартів —…

06/10/2025 10:31