Як же спілкуватися з людиною, яка слабо чує, щоб правильно зрозуміти одне одного і допомогти їй адаптуватися в нових умовах?
Як писала сліпоглуха американська письменниця Хелен Келлер, «сліпі відірвані від предметів, глухі від людей». Це треба враховувати при спілкуванні з людиною, яка слабо чує, оскільки дефекти слуху накладають відбиток на її манеру спілкування. У багатьох людей зберігаються залишки слуху, що дозволяють сприймати окремі звуки і добре знайомі слова. Вони набагато краще чують низькочастотні звуки, наприклад, гудок паровоза або стукіт. Але навіть якщо людина чує цокання годинника, вона може мати труднощі зі сприйняттям чужої мови.
Є кілька способів спілкування з людьми, у яких порушено слух. Найвідоміший – це жестова мова, при якій мову доповнюють жестами, мімікою та артикуляцією. Якщо ви хочете підкреслити або прояснити зміст сказаного, не соромтеся використовувати вираз обличчя або жести. А взагалі для спілкування з людиною, що погано чує, існує своєрідний етикет, який допоможе вам уникнути незручних ситуацій, а спілкування зробити не тільки продуктивним, а й приємним.
1. Якщо людина погано чує, з нею не можна спілкуватися в багатолюдних приміщеннях або навіть увімкненому телевізорі. Спілкування має відбуватися у максимальній тиші. До речі, яскраве сонце або тінь також можуть бути перешкодами, оскільки заважатимуть їй читати по губах або бачити вираз вашого обличчя.
2. З людьми, що слабо чують, потрібно говорити трохи голосніше і чіткіше, ніж зазвичай, але при цьому не потрібно кричати. Говоріть ясно та повільно, намагайтеся стояти не далі ніж на відстані одного-двох метрів від співрозмовника.
3. Розмовляючи з людиною з порушеннями слуху, дивіться прямо на неї, щоб вона одночасно бачила вираз вашого обличчя та артикуляцію. При цьому пам’ятайте, що не всі люди, які погано чують, можуть читати по губах. Ті ж, хто це вміє, добре прочитують лише три з десяти сказаних слів. Якщо виникають проблеми в усному спілкуванні, запропонуйте співрозмовнику використати інший спосіб, наприклад, листування.
4. Не перескакуйте з однієї теми на іншу, тому що ви ускладните людині, яка слабо чує, розуміння суті розмови. Якщо бажаєте змінити тему, не робіть цього без попередження.
5. Намагайтеся говорити короткими фразами і уникайте складних слів, фразеологізмів, крилатих виразів, прислів’їв та приказок. Якщо співрозмовник вас не розуміє, потрібно повторити речення, використавши інші, легші для розуміння слова.
6. Пам’ятайте, що сприйняття інтонаційних нюансів або інших відтінків мови майже не доступне тим, хто має проблеми зі слухом. Говоріть розмірено і намагайтеся різко не змінювати інтонацію.
7. Якщо ви повідомляєте інформацію, що включає цифри, технічні або будь-які інші терміни, адресу, не сподівайтеся на те, що співрозмовник її правильно зрозуміє. Краще запишіть інформацію, надішліть її у смс-повідомленні на телефон або будь-яким іншим візуальним способом, щоб інформація була зрозумілою напевно.
Якщо ви спілкуєтеся через перекладача, звертатися все одно треба безпосередньо до співрозмовника, а не до перекладача.
Ірина Валентинова
Стартувала реєстрація на отримання нових виплат для українців.
Кожна домашня рослина не лише прикрашає інтер'єр, але й приносить радість своєму господареві.
Котлети — це класична страва, яка є важливою частиною української кухні. Це ситна, смачна та…
Щоб вибрати ідеальний диван, важливо враховувати безліч факторів – від розмірів та форми до матеріалів…
Українців можуть позбавити небажаних дзвінків. Новий законопроєкт передбачає можливість ідентифікації абонентів, які порушують ваш спокій.…
Вже з 1 грудня 2024 року клієнтів "Ощадбанку" очікують суттєві нововведення. Чи стануть послуги банку…