Статті

Кому не треба сплачувати податок на землю?

Хто має право на пільгу?

Дійсно, ветерани праці відповідно до Закону № 3721-XII від 16 грудня 1993 року* (у редакції від 30.04.2022 р.) звільнені від сплати земельного податку. Але треба розуміти, що всі питання оподаткування регулюються Податковим кодексом (ПК) і, як написано у цьому документі, не можуть встановлюватись чи змінюватись іншими законами України.

Так, згідно зі статтею 281 ПК, від сплати земельного податку в межах встановлених норм звільняються:

  • особи з інвалідністю І та ІІ груп;
  • особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
  • пенсіонери за віком (сюди ж належать і ветерани праці);
  • ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Які ділянки звільнено від податку?

Звільнення від сплати податку землю поширюється на ділянки по кожному виду використання у межах встановлених норм:

  • для ведення особистого сільського господарства – у розмірі не більше двох гектарів;
  • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка): у селах – не більше 0,25 гектара, у селищах – не більше 0,15 гектара, у містах – не більше 0,10 гектара;
  • для індивідуального дачного будівництва – не більше 0,10 га;
  • для будівництва індивідуальних гаражів – не більше 0,01 га;
  • для ведення садівництва – не більше 0,12 га.

Для вирішення питання необхідно звернутися до податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки із заявою та документами, що підтверджують право на пільгу (у вашому випадку – пенсійне посвідчення).

* «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»

Податок на землю та військовий стан: що змінилося?

В умовах військового стану від сплати земельного податку та орендної плати звільнено власників земельних ділянок, які:

  • перебувають на територіях, де велися або ведуться бойові дії;
  • розташовані на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ;
  • визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами або мають фортифікаційні споруди (будівлі, призначені для розміщення зброї та військової техніки – прим. род.).

Пільговий період встановлено з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено чи скасовано воєнний стан.

Новое на сайте

  • Новини

Відключення світла 10 жовтня: графіки обмеження електроенергії по областям

У суботу, 10 жовтня, в Україні запроваджуються графіки погодинних відключень електроенергії для побутових споживачів та…

10.10.2026
  • Новини

ПФУ нарахував лише 100–135 гривень: суди пояснили, якою насправді має бути індексація пенсій

Деякі пенсіонери після індексації замість повноцінного перерахунку отримували до основної виплати лише невелику доплату. Тепер…

10.10.2026
  • Новини

Погода на вихідні, 10-11 жовтня: синоптики розповіли, де вихідні зіпсують дощі

Вихідні готують українцям погодний контраст. До чого готуватися жителям різних регіонів?

09.10.2026
  • Новини

Сонячна активність зростає: якою буде магнітна буря 10 жовтня

Чи варто хвилюватися через сонячні спалахи 10 жовтня? Фахівці зробили прогноз.

09.10.2026
  • Новини

Не відкладайте до весни: які овочі можна посіяти під зиму вже в жовтні

Не всі городні роботи варто відкладати до весни. Деякі овочі та зелень можна посіяти вже…

09.10.2026
  • Новини

Хрусткі мочені яблука на зиму: найпростіший рецепт у трилітровій банці

Мочені яблука — смачна заготівля на зиму, яку легко приготувати. Обов'язково спробуйте цей простий рецепт.

09.10.2026