Статті

Навіщо потрібен персональний газовий номер і чим займається регулятор?

І які функції виконує Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Чи можна відмовитися від EIC-коду?

Деякі споживачі з релігійних переконань відмовляються не лише від ідентифікаційного коду, а й від персонального газового номера, так званого EIC-коду (Energy Identification Code), який присвоюється суб’єкту ринку природного газу.

EIC-код є послідовністю алфавітно-цифрових символів (16 позицій). Така система кодування рекомендована Європейською мережею операторів газотранспортних систем (ENTSOG) відповідно до регламенту Європейської комісії. Присвоєння EIC-коду є необхідною умовою для постачання природного газу побутовим споживачам.

Якщо споживач з релігійних переконань заперечує проти присвоєння йому персоніфікованого EIC-коду як суб’єкту ринку природного газу, він повинен написати відповідну заяву. Тоді EIC-код присвоюється точці комерційного обліку споживача. Це регулюється положеннями пункту 3 глави 4 розділу VІ Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП № 2494 від 30 вересня 2015 року (у редакції від 27.05.2021 р.).

Хто такий регулятор і які його функції?

Регулятор, на якого так часто посилаються в питаннях енергетики, – це Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Серед основних завдань цього органу – забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, інтеграції цих ринків у європейські структури, а також захист прав споживачів, реалізація цінової й тарифної політики, розвиток конкуренції та залучення інвестицій.
У частині захисту прав та інтересів споживачів регулятор розглядає звернення, займається врегулюванням суперечок і поясненням нормативно-правових актів. За потреби спочатку звертатися слід до центрів обслуговування споживачів постачальника газу або розподільної компанії. Як правило, більша частина питань вирішується саме в комунальних підприємствах.

Звернення до НКРЕКП не завжди дає результат, на який розраховує споживач.

  • По-перше, споживачеві може бути відмовлено в задоволенні скарги, якщо порушень з боку компанії не виявили.
  • По-друге, розгляд скарги припиняють, якщо сторонам вдалося дійти згоди і врегулювати спір.
  • По-третє, розгляд скарги припиняють, якщо суб’єкт господарювання усунув порушення до розгляду.

Новое на сайте

  • Новини

Українцям потрібно оновити реєстрацію нерухомості, придбаної до 2013 року

Міністерство юстиції України нагадує: якщо ви придбали нерухомість до 2013 року, зареєструйте своє право у…

05/10/2025 10:56
  • Новини

Коли підвищать пенсію: що зміниться з 2026 року та на скільки виростуть виплати

У проєкті Держбюджету на 2026 рік нарешті переглянули розмір прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати,…

05/10/2025 09:59
  • Новини

Піца у формі булочок – ідеальний швидкий сніданок за 30 хвилин

Поки сім'я у вихідні ще ніжиться в ліжку, можна приготувати швидкий і незвичайний сніданок. Любите…

05/10/2025 08:35
  • Новини

Газета «На пенсії» святкує 20 років і презентує нове гасло

4 жовтня газеті «На пенсії» 20 років. За цей час вона стала надійним другом і…

05/10/2025 07:18
  • Статті

Менінгіт — реальна загроза здоров’ю або лише «страшилка» з дитинства

Менінгіт - одне з тих захворювань, про яке багато хто чув ще в дитинстві. Батьки…

05/10/2025 06:14
  • Новини

Сонце знову готує сюрприз: Землю накриє нова хвиля магнітних збурень

Затишшя перед бурею. Магнітосфера не заспокоюється — метеозалежним радять берегтися.

04/10/2025 21:00