Статті

Навіщо потрібен персональний газовий номер і чим займається регулятор?

І які функції виконує Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Чи можна відмовитися від EIC-коду?

Деякі споживачі з релігійних переконань відмовляються не лише від ідентифікаційного коду, а й від персонального газового номера, так званого EIC-коду (Energy Identification Code), який присвоюється суб’єкту ринку природного газу.

EIC-код є послідовністю алфавітно-цифрових символів (16 позицій). Така система кодування рекомендована Європейською мережею операторів газотранспортних систем (ENTSOG) відповідно до регламенту Європейської комісії. Присвоєння EIC-коду є необхідною умовою для постачання природного газу побутовим споживачам.

Якщо споживач з релігійних переконань заперечує проти присвоєння йому персоніфікованого EIC-коду як суб’єкту ринку природного газу, він повинен написати відповідну заяву. Тоді EIC-код присвоюється точці комерційного обліку споживача. Це регулюється положеннями пункту 3 глави 4 розділу VІ Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП № 2494 від 30 вересня 2015 року (у редакції від 27.05.2021 р.).

Хто такий регулятор і які його функції?

Регулятор, на якого так часто посилаються в питаннях енергетики, – це Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Серед основних завдань цього органу – забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, інтеграції цих ринків у європейські структури, а також захист прав споживачів, реалізація цінової й тарифної політики, розвиток конкуренції та залучення інвестицій.
У частині захисту прав та інтересів споживачів регулятор розглядає звернення, займається врегулюванням суперечок і поясненням нормативно-правових актів. За потреби спочатку звертатися слід до центрів обслуговування споживачів постачальника газу або розподільної компанії. Як правило, більша частина питань вирішується саме в комунальних підприємствах.

Звернення до НКРЕКП не завжди дає результат, на який розраховує споживач.

  • По-перше, споживачеві може бути відмовлено в задоволенні скарги, якщо порушень з боку компанії не виявили.
  • По-друге, розгляд скарги припиняють, якщо сторонам вдалося дійти згоди і врегулювати спір.
  • По-третє, розгляд скарги припиняють, якщо суб’єкт господарювання усунув порушення до розгляду.

Новое на сайте

  • Новини

Погода в Україні на четвер, 21 серпня

21 серпня в Івано-Франківській, Закарпатті та Чернігівській області очікується невеликий дощ.

20/08/2025 23:14
  • Новини

Магнітні бурі на четвер, 21 серпня 2025 року: хвилюватись або відпочивати

Чи будуть геомагнітні хвилювання цього дня? Дуже важливо у дні з магнітними бурями та напередодні…

20/08/2025 22:46
  • Новини

Забудьте про магазин: 2 рецепти натуральних домашніх соусів з яскравим смаком

Навіщо купувати соус, якщо можна приготувати його самому натуральний, ароматний і без консервантів? Ми ділимося…

20/08/2025 22:13
  • Новини

Пенсії з вересня 2025 року: хто отримає доплати і що важливо знати

Вже з вересня українські пенсіонери можуть зіткнутися із важливими змінами. Розповідаємо, кого торкнуться нововведення.

20/08/2025 21:36
  • Новини

Українці зможуть отримати безкоштовні ліки та медвироби – Кабмін оновив список

З липня 2025 року всі аптеки, що беруть участь у програмі, зобов'язані укласти договір із…

20/08/2025 20:52
  • Новини

Ідеальні котлети: секрети, які знають не всі господині

Навіть досвідчені господині припускаються помилок, через які котлети стають гумовими або розвалюються. Розбираємо головні кулінарні…

20/08/2025 19:49