І які функції виконує Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Чи можна відмовитися від EIC-коду?
Деякі споживачі з релігійних переконань відмовляються не лише від ідентифікаційного коду, а й від персонального газового номера, так званого EIC-коду (Energy Identification Code), який присвоюється суб’єкту ринку природного газу.
EIC-код є послідовністю алфавітно-цифрових символів (16 позицій). Така система кодування рекомендована Європейською мережею операторів газотранспортних систем (ENTSOG) відповідно до регламенту Європейської комісії. Присвоєння EIC-коду є необхідною умовою для постачання природного газу побутовим споживачам.
Якщо споживач з релігійних переконань заперечує проти присвоєння йому персоніфікованого EIC-коду як суб’єкту ринку природного газу, він повинен написати відповідну заяву. Тоді EIC-код присвоюється точці комерційного обліку споживача. Це регулюється положеннями пункту 3 глави 4 розділу VІ Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП № 2494 від 30 вересня 2015 року (у редакції від 27.05.2021 р.).
Хто такий регулятор і які його функції?
Регулятор, на якого так часто посилаються в питаннях енергетики, – це Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Серед основних завдань цього органу – забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, інтеграції цих ринків у європейські структури, а також захист прав споживачів, реалізація цінової й тарифної політики, розвиток конкуренції та залучення інвестицій.
У частині захисту прав та інтересів споживачів регулятор розглядає звернення, займається врегулюванням суперечок і поясненням нормативно-правових актів. За потреби спочатку звертатися слід до центрів обслуговування споживачів постачальника газу або розподільної компанії. Як правило, більша частина питань вирішується саме в комунальних підприємствах.
Звернення до НКРЕКП не завжди дає результат, на який розраховує споживач.
- По-перше, споживачеві може бути відмовлено в задоволенні скарги, якщо порушень з боку компанії не виявили.
- По-друге, розгляд скарги припиняють, якщо сторонам вдалося дійти згоди і врегулювати спір.
- По-третє, розгляд скарги припиняють, якщо суб’єкт господарювання усунув порушення до розгляду.