В Україні існують чіткі правила щодо тонування автомобілів, основна мета яких — це безпека на дорогах та уникнення перешкод для видимості водіїв. Для уникнення штрафів, варто спочатку ознайомитися з основними законодавчими вимогами, а вже потім приймати остаточне рішення.
Одним із варіантів є консультація безпосередньо зі спеціалістами з детейлінг центру. Наприклад, можна звернутися до сервісу з тонування авто м. Київ Vit-Avto. Це сучасний центр з професійними співробітниками, який щороку робить детейлінг для понад 1000 автівок. Тут на прикладі вашої автівки покажуть усі можливі варіанти тонування.
Загальні вимоги до рівня затемнення плівки в Україні
Правила тонування відрізняються залежно від конкретного вікна:
- Лобове скло та бокові передні вікна. Підлягає найстрогішим вимогам, оскільки від нього залежить видимість дороги та безпека руху. Максимально допустиме затемнення не повинно перевищувати 30% прозорості.
- Задні бокові та заднє вікно мають менші обмеження, але їх тонування не повинно заважати видимості з боку водія.
До кольору та якості плівки законодавство також висуває ряд умов. По-перше, вона має відповідати встановленим стандартам. По-друге, колір плівки має бути нейтральним, без відвертих дзеркальних або занадто темних відтінків. По-третє, залежно від типу плівки, існують також вимоги до її якості та відсутності дефектів.
Штрафи за порушення закону
За встановлення неналежної тонувальної плівки законодавством встановлені різні штрафи, які варіюються від кількох сотень до тисячі гривень.
Перевірка тонування автомобілів зазвичай здійснюється під час дорожніх перевірок спеціальним приладом або під час технічного огляду. Також перевірка може бути проведена на основі скарг або підозр.
Якщо виявлені порушення, власник автомобіля може отримати розпорядження про усунення порушення у встановлений термін. Тобто до необхідності зняття плівки і повторного проходження технічного огляду.
Порушення правил тонування може мати негативний вплив і на страхування автомобіля. Багато страховиків при укладенні поліса вимагають дотримання законодавства, і порушення можуть призвести до відмови у виплаті страхового відшкодування або збільшення страхових внесків.
Законодавчі норми в країнах Європи
Кожна з європейських країн має свої специфічні вимоги та обмеження щодо тонування автомобілів. Якщо ви плануєте поїздку до цих країн, то обов’язково перевірте вашу автівку аби не отримати проблем.
Наприклад, у Німеччині та Франції вимоги до прозорості лобового скла є одними з найжорсткіших, з максимально допустимим затемненням близько 30%. У Великій Британії та Іспанії правила менш суворі, проте вони все ще передбачають певні обмеження для різних частин автомобіля.
Обмеження на тонування у країнах Європи:
- Німеччина і Франція. Заборонено тонувати лобове скло, за винятком 10 сантиметрів у верхній частині. Затемнення бокових вікон на передніх дверях не більше 30%. Тонування задніх вікон має менше обмежень, але плівка повинна відповідати стандартам якості.
- Іспанія: Лобове скло також повинно залишатися прозорим, за винятком деяких особливих випадків. Затемнення бокових вікон на передніх дверях до 30%, тоді як задні бокові та заднє вікно можуть бути затемнені більше.
- Велика Британія. У Великій Британії тонування лобового скла заборонено, бокові передні вікна можна затемняти до 30%. Тонування має бути виконане плівкою, що відповідає встановленим стандартам.
- Італія. Лобове скло тонувати заборонено, за винятком мінімальних допусків у верхній частині. Щодо задніх вікон правила дозволяють більше варіацій.
*на правах реклами