П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаНовиниЩоб вам обов'язково відповіли: як пенсіонеру правильно звернутися до Пенсійного фонду (відео)

Щоб вам обов’язково відповіли: як пенсіонеру правильно звернутися до Пенсійного фонду (відео)

Этот материал также доступен на русском языке
Дуже часто люди звертаються до редакції газети "На пенсії", якщо не можуть знайти відповіді на свої запитання в державних органах, зокрема й у Пенсійному фонді. Ми завжди готові поділитися корисними порадами.

У новому відео на Youtube-каналі “На пенсії” експерт нашого видання, журналіст Сергій Коробкін відповідає на такі запитання: 

  • Як пенсіонер може звернутися до Пенсійного фонду? 
  • Які дані потрібно вказати при зверненні до ПФУ?
  • У які терміни ПФУ має відповісти на запит громадян?
  • Що робити, якщо Пенсійний фонд не відповідає або ви не згодні з його рішенням?

Нещодавно до редакції надійшов лист з Одеси від пенсіонерки Тетяни. Вона запитує, як отримати довідку про первинний перерахунок пенсії під час її оформлення, за яким алгоритмом визначався її розмір.

І далі Тетяна пише: “Мені надсилають із Пенсійного фонду одні однакові відповіді про перерахунок пенсії та не виконують прохання по суті питання. Нещодавно я дізналася на порталі електронних послуг, що моя пенсія розраховується з урахуванням лише 24 років стажу, хоча мій стаж – 57 років. Також з помилкою вказано прізвище та недостовірні дані, внесені до електронної трудової книжки. Зверталася і до обласного управління, а вони пересилають звернення до місцевого Пенсійного фонду, де питання не вирішуються”.

Як правильно подати запит до Пенсійного фонду

Для початку згадаємо про Закон про звернення громадян. Згідно з ним, кожна людина має право звернутися до органів державної влади з письмовою заявою та отримати на них письмову відповідь. При цьому в заяві важливо максимально чітко викласти суть питання.

Дуже часто звернення до вищих інстанцій повертаються на розгляд до місцевих управлінь, це закон дозволяє. Але повторні звернення все одно мають розглядатися вже на вищому рівні.

Загалом, правильний алгоритм, такий:

  1. Спочатку пишеться звернення до місцевого управління.
  2. У разі незгоди з отриманою відповіддю, його копія з новим зверненням уже може направлятися у вищу інстанцію, наприклад, в обласне управління. Тоді згори ваш лист уже не зможуть повернути, спрямувати назад до місцевого управління, бо ви на них, по суті, скаржитеся.
  3. Якщо ви все-таки з рішенням державних органів не згодні, тоді можна звертатися до суду.

Що потрібно вказати у зверненні до ПФУ

Що ж стосується звернення, то в ньому має бути зазначено:

  • ПІБ, 
  • місце проживання,
  • суть питання, зауваження, пропозиції чи скарги,
  • дата.

Письмове звернення має бути підписане заявником або заявниками, якщо це колективне звернення. 

Як можна звернутися до Пенсійного фонду

Крім традиційного поштового відправлення, можна також надсилати звернення електронною поштою.

У ньому треба вказати адресу електронної пошти, на яку ви хочете отримати відповідь. Такі звернення не потребують електронного підпису з кваліфікованим ключем.

Також, якщо ви користуєтеся порталом електронних послуг Пенсійного фонду, то звернення щодо розрахунку пенсії можна надіслати онлайн через цей портал. Там же можна залишити та заявку, зокрема, на виправлення помилок в електронній пенсійній справі або в зацифрованій трудовій книжці.

У який термін ПФУ має відповісти на звернення

Звернення розглядаються та вирішуються у строк не більше одного місяця з дня їх надходження. На ті запити, які не потребують додаткового розгляду, відповідь має надійти не пізніше, ніж за 15 днів з дня їх отримання.

В окремих випадках строк розгляду може бути подовжено, максимальний строк розгляду звернення становить 45 днів.

Якщо чітко викласти суть питання, то в Пенсійному фонді можуть досить ретельно розписати все, що вас цікавить.

Звісно, є випадки, коли відповіді не завжди є повними, або по суті питання, не завжди вони юридично обґрунтовані.

Але тут кожен випадок потрібно розглядати окремо.

Які відомості можуть отримати пенсіонери 

Пенсіонери мають право:

  • ознайомитися з матеріалами пенсійної справи;
  • отримати витяг із розпорядження про призначення пенсії, про перерахунок, про період страхового стажу та заробітку, який враховується при розрахунку пенсії, 
  • отримати копії документів, які отримуватимуть із пенсійної справи.

Усе це передбачено Постановою правління Пенсійного фонду від 25 листопада 2005 року № 22-1 про порядок подання та оформлення документів для призначення пенсії.

Детальний аналіз ситуації пенсіонерки Тетяни дивіться в новому відео на Youtube-каналі “На пенсії”.

Вас також можуть зацікавити новини:

Зробити ставку, як у казино: у яких випадках пенсіонеру вигідно купувати страховий стаж (відео)

Якби не працював, пенсія була б більшою: чому стаж великий, а пенсія маленька (відео)

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні