Частині пенсіонерів в Україні призупинили виплату пенсій на банківські картки. Це торкнулося внутрішньо переміщених осіб, які набули цього статусу до 24 лютого 2022 року та не пройшли обов’язкової фізичної ідентифікації до 31 березня цього року.
Про це повідомили у Міністерстві соціальної політики України.
Раніше ми розповідали, кого потрібно обов’язково пройти ідентифікацію в Ощадбанку.
У відомстві запевнили, що виплати таким ВПО Пенсійний фонд продовжує нараховувати, проте на картки вони потраплять лише після проходження ідентифікації.
Процес ідентифікації тривав дев’ять місяців — з 1 липня 2023 року до 31 березня 2024-го. Пенсіонери мали можливість підтвердити свою особистість офлайн або онлайн. Така перевірка була потрібна, щоб переконатися, що виплати отримує саме та людина, якій вони призначені.
Тим пенсіонерам, які не пройшли ідентифікацію у встановлений термін і через це тепер не отримують пенсії, необхідно якнайшвидше це зробити.
Для проходження ідентифікації потрібно вибрати один із способів:
- особисто відвідати відділення Ощадбанку чи органу Пенсійного фонду України;
- якщо немає фізичної можливості відвідати відділення банку чи ПФУ, потрібно авторизуватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис”;
- за допомогою відеоконференцзв’язку (подати заявку можна на вебпорталі електронних послуг ПФУ або через контакт-центр за номерами: 0800 503 753, (044) 281 08 70, (044) 281 08 71);
- у разі перебування за кордоном – отримати у закордонній дипломатичній установі України посвідчення факту, що людина жива та надати ці документи органу ПФУ, де пенсіонер перебуває на обліку. Надіслати документи можна за допомогою вебпорталу фонду або поштою.
Після проходження ідентифікації додатково звертатися до Пенсійного фонду для відновлення виплат не потрібно – пенсію, включаючи суми, що накопичилися за місяці, коли виплати були призупинені, перерахують автоматично у найближчий виплатний період після проходження ідентифікації.
Якщо ж у найближчому виплатному періоді пенсію так і не отримали, слід звернутися до Пенсійного фонду, назвати дату та спосіб проходження ідентифікації для з’ясування всіх обставин.
У Міністерстві соціальної політики також наголошують, що ідентифікація пенсіонерів є загальноприйнятою міжнародною практикою.
Вас також можуть зацікавити новини:
Про що замовчує уряд: що зміниться для українських пенсіонерів у травні (відео)
Як збільшити пенсію: чи є сенс переходити на інший вид виплат або подавати до суду (відео)