Київська влада вже кілька років працює над Генеральним планом Києва 2025 року, документу, що сформує нове обличчя Києва. Розробники Генерального плану сподіваються, що він оновить столицю та зробить його зручнішим для життя.
Журналісти газети “На пенсії” вирішили прочитати 107 сторінок плану й зрозуміти, в якому Києві житиме нове покоління киян.
Генплан можна назвати “наполеонівським”. Архітектори напланували стільки, що на думку редакції, реалізувати все за 12 років майже нереально. Наприклад, до 52 існуючих станцій метро планують добудувати ще 48! Хочуть завершити будівництво Великої кільцевої дороги довкола Києва, яку вже будують “на папері” багато років. Над Оболонню має з’явитися новий водозабір, кількість очисних споруд дощової каналізації збільшити з 5 до 102. Ми вирішили виділити найбільш значущі та важливі зміни, котрих може зазнати столиця.
Ближче до області
Щодня тисячі людей з області їдуть до Києва на роботу. Тому автори Генплану хочуть зробити цей шлях зручнішим. Так, приміську зону хочуть обладнати швидкісним електротранспортом та створити нові станції, щоб не потрібно було годинами добиратися додому. До переліку станцій київської міської електрички включать Вишгород, Бровари, Бориспіль, Українку, Васильків та Ірпінь.
Більше землі та води
До Києва планують приєднати близько 1225 гектарів землі (що за площею — близько половини Печерського району). Головним чином межі розширяться на півдні за рахунок села Гнідин, на півночі — за рахунок Вишгорода. У Гнідині влада будуватиме дешеве соціальне житло. Натомість Вишгород Київ планує “використати” як місце для будівництва резервного водозабору на острові Великий. Це дасть змогу підвищити надійність водопостачання у Києві.
Центр?Який саме?
Покращити хочуть не тільки доступність до Києва з області, але й комфортність щоденного проживання у місті. Так, однією з провідних ідей є формування кількох ділових центрів, щоб весь бізнес, розважальне та адміністративне життя не крутилося тільки довкола Майдану, Хрещатику чи Печерська. Значно зменшиться будівництво бізнес-центрів, торгово-розважальних комплексів або готелів у правобережній частині міста.
На противагу активно розвиватиметься лівий берег, котрий розвантажить правий. Лівобережні центри з’являться вздовж Броварського проспекту (Лівобережка-Дарниця) та проспекту Бажана (Осокорки). Разом з цим, Петрівку перетворять на ще один правобережний центр.
Автомобілісти зітхнуть з полегшенням
Кількість паркувальних місць планують збільшити втричі. Окрім того, якщо Генплан реалізують, здійсниться давня мрія багатьох далекобійників та водіїв: збудують Велику кільцеву дорогу. Вона дозволить розвантажити центр міста від вантажівок й дати можливість швидко об’їхати Київ. Довжина кільцевої дороги буде 213 кілометрів, що, фактично, дорівнює відстані від Києва до Житомира. Також через Дніпро на півночі та півдні за Києвом з’являться два нових мости.
Громадським транспортом — швидше і зручніше
У 2025 році радіти будуть не тільки автомобілісти, але й кияни, котрі користуються громадським транспортом. Оновлять склад метрополітену: вагони стануть зручнішими та чистішими. По лівому березі на метро можна буде їздити вздовж і впоперек: четверта гілка метро з’єднає Осокорки та Троєщину. Метро Троєщини таки добудують і п’ята гілка проходитиме від вулиці Братиславської через Труханів острів до станції “Вокзальна”.
Щоб зробити Київ ще зручнішим, архітектори добудують на таких популярних стаціях як “Вокзальна”, “Олімпійська”, “Дружби Народів” та “Університет” додаткові входи-виходи.
Суттєві якісні зміни очікують також на інший громадський транспорт.
Автобуси, тролейбуси та трамваї стоятимуть менше у заторах: для них побудують спеціальні відокремлені смуги, по яких буде дозволено рухатися тільки їм. Подібна практика вже давно є в багатьох європейських містах.
Автори Генплану сподіваються, що нові транспорті розв’язки, мости, магістралі та станції метро дозволять зменшити витрати часу на пересування від місця проживання до роботи до 30-40 хвилин.
До аеропорту “Бориспіль” добратися можна буде не тільки маршруткою чи таксі, але швидкісним залізничним потягом.
У Генплані серйозно врахують інтереси велосипедистів: вони отримають нові доріжки, спеціально обладнані для пересуванням містом на велосипеді. Адже на сьогодні в Києві є лише кілька велодоріжок.
Більш зелений та спортивний
Іноземні туристи зможуть отримати туристичну інформацію за межами центру міста. Так, біля вокзалів, станцій метро, на головних площах, біля популярних туристичних місць планують створити пункти екскурсійного обслуговування. Зараз, навіть після Євро-2012, таких пунктів у Києві майже немає.
Збільшиться кількість місць в центрі, де можна буде прогулятися, зробити фотографії та відпочити від шуму автівок: деякі площі Києва зроблять велосипедно-пішохідними. Планується, що по Контрактовій та Поштовій площах можна буде тільки гуляти пішки або їхати велосипедом.
Промислову зону на Подолі розвантажать за рахунок будівництва вантажного порту у місті Українка, що знаходить на півдні від Києва.
Любителі розваг на льоду зможуть легко знайти місце для катання. На лівому березі збудуть нові криті ковзанки. Зокрема, на проспекті Маяковського, вулиці
Закревського та на території стадіону “Восход”, що на Дарниці. Окрім того, поблизу вулиці Здолбунівської збудують цілий льодовий стадіон. А Труханів острів та затока Оболонь перетворяться у центри підготовки олімпійців з водних видів спорту.
P.S. Якщо Генплан приймуть, внести у нього зміни можна буде не раніше ніж через 5 років. Але коли у київських депутатів руки дійдуть до Генплану?